Vyhledávání

Kontakt

Vůz první třídy od Kuehna

25.08.2012 15:17

Při cestách jsem narazil u p. Tesaře na vůz A Kuehn, který se mi celkem hodí do provozu. Mám jeden starý vůz AB, přelakovaný do najbrtu, ale srovnávat starý BTTB  model s tímto jednoduše nelze. Protože už před rokem jsem vyřadil všechny vozy staré konstrukce, tak i vůz AB dřív nebo později půjde dál a náhradou bude právě model o kterém se dnes zmíním. 

Na fotce vůz A149 101-9, tedy konstrukčně stejný vůz, jako model.


 

Vůz je balen v krabičce, v přesném plastovém lůžku. Součástí stavebnice jsou propojovací hadice, ale bez šroubovek, které jsou přímo ve výlisku pojezdu.

Model je zdařilý, tak jako vozy Bmto, potisk i přechody ostré, délka vozu i šířka přesně odpovídá skutečným vozům. 

Střecha není úplně pravidelná. Vůz odpovídá konstrukční skupinou vozům A149. Dále mě potěšilo zvýraznění těsnění dveří. 

Okna jsou všechna zavřena a každé je opatřeno madlem k otevření. Zde lze vidět, že žlutý pruh je nastříkán i přes hranu což ve skutečností není. 

Pokud by jste hledali za zatřeným oknem hajzlík s toaletním papírem, mám pro Vás dobrou zprávu, v tomto vozu jej najdete. :-)

Zde lze spatřit nepravidelnost střechy. Podobnou nepravidelnost můžeme vidět na voze A149 083-9. Možná i na ostatních.

Pohled na spodní část modelu, která je velmi věrně provedena. 

Podvozky a kinematika. Jízdní vlastnosti jsou vynikající a o výborné funkčnosti kinematiky nemůže být žádných pochyb.

Samostatný podvozek. Rád ujíždí i na mírné nerovnosti. Sběr proudu je řešen s každého kola samostatně. 

Jak je tomu zvykem, proud je přenášen přes plíšky do druhého podvozku. Pro provoz je do dobré vytáhnout plíšky od mosazného závaží. Velice mě potěšilo vyvedení drátků z podvozků, stačí jen připojit osvětlení, které zde budeme zanedlouho nabízet. V základní verzi bude osvětlení celé uličky, nejspíše i včetně nástupního prostoru, a samozřejmě libovolného počtu kupé.

Nedostatek, kterého jsem si všiml, jak jinak než náhodně, je ten, že na jedné straně jsou plíšky opatřeny krytem a při běžném pohledu nejsou vidět plíšky, ale na druhé straně tyto krytky chybí.

U kastličky je problém v osvětlení koncových světel. Nejsou zde vyvedeny žádné světlovody a kryty světel jsou vcelku s ostatním zasklením. Tudíž, při zapojení koncových světel bude svítit samotné koncové světlo a další polovina vagonu, protože zasklení bude fungovat jako světlovod.

Interiér je v jakési narůžovělé barvě, která dobře imituje barvu podlahy, ale sedadla mají mít barvu jinou, výzvou pro modeláře je tedy zvolit jiný nátěr sedadel. Stačí zagooglit a vzor sedadel si můžeme vybírat dle libosti. 

Celá pojezdová část včetně interiéru. Další položkou na seznamu domacího tunningu je natření stupaček žlutí. 

Jedním z dalších nedostatků je to, že nátěr oken má být v celé hraně okna. Zde je pouze na samotných oknech a lemu oken nikoli v samotné hraně. I přesto se mi model líbí a není mu toho moc co vytknout. Pokud nad tímto vozem uvažujete, určitě jeho koupí neuděláte chybu!

Na modelu jsem provedl trochu tunning. Začal jsem interiérem. Přelakoval jsem jej do barev dle vozu A149 101-9, tedy dalším áčkem z českobudějovické flotily těchto vozů. 

Když se renovuje, tak kompletně. Proto byl vůz opatřen i osvětlením z mé vlastní zahrádky.

Kvůli kondenzátorům je nutné odstranit toaletní papír z WC a umyvadlo z umývárny. Myslím, že za zatřeným oknem to přežiji. 

Bílá barva foťáku nechutná, alespoň takto z uličky.

Světlo nástupního oddílu prosvítá do koncových světel. To budu upravovat až po aplikaci obtisků.

Žlutou jsem natřel stupačky, nástupní hrany podlahy vozu a dynamo dle budoucí předlohy, tedy vozu A149 109-2.

Některé záclonky prosvítají, což bylo cílem.

Pomocí mikrospínačů jsem zabudoval do vozu i spínatelné koncové osvětlení. 

Dva pohledy na částečně revitalizovaný vůz. 

Jelikož vůz první třídy je občas zbytečný luxus, pořídil jsem ještě jeden vůz první třídy a z něj vytvořil dřívější českobudějovické AB349 032-2.

Vůz v pozadí je Bee243 oba vozy byly zbaveny zbytečných mřížek ventilátorů na střeše a opatřeny tzv. negativní patinou tj. nejprve odstín rezavé a až poté následoval lak sivě bílé. 

Autor článku: Zejmi