Vyhledávání

Kontakt

Vůz druhé třídy od Kuehna

18.05.2013 23:00

Po více než dvou letech čekání jsou doma. Po více než dvou letech slibů, po kterých to někteří zájemci vzdali a popravdě, ani se jim nedivím. Po více než dvou letech máme konečně vozy, které odpovídají skutečnosti a mají deset oken – tedy opravdový vůz B256. Vozy jsou horkou novinkou. Jak mi bylo sděleno, byly dodány den před pražskou květnovou burzou – jsem rád, že se mi konečně povedlo popsat tento vůz jako prvnímu.

Na fotkách jsou pouze vozy B249 4. série, ale model odpovídá 1. sérii, která má navíc 5 větráků na straně chodbičky.

Vozy 4. série mají pouze dva větráky a to nad WC.

Samotný model je balen ve standardním obale.

V krabičce najdeme omáčku v němčině, dosazovací hadice i samotný vůz.

Porovnání s vozem A (nahoře) a B (dole). Z fotky ja patrné, že až na počet oken je vůz shodný.

Podvozky a samotný pojezd jsou naprosto shodné s vozem A. Nakolik odpovídají realitě vypátrám v brzké době.

Jednou s chyb mého vozu je otočené spřáhlo, a tedy absence kovového háčku. Další chybou je orámování oken. Správně mají být okna včetně rámů v jednotné barvě světle šedé / hliník na modelu je orámování jen na vnější straně a rámy jsou zelené. 

Popisky jsou čitelné a ostré. Další věcí, která mi poněkud vadila jsou otisky prstů na oknech. Všimněte si madla. Kuehn má madla odlita do kastle (jako T 478.3/4 Roco), naproti tomu Tillig dodává madla výrazně větší a v barvě plastu. Nechám na zhodnocení každého, co mu vyhovuje víc.

B 50 54 20 - 41 327-8 z Ústí nad Labem – do Němec je to přeci nejblíže. :-) Druhý vůz nabízený výrobcem má označení B 50 54 20 - 41 362-5 a je také z Ústí nad Labem.

Druhou kritikou na tento vůz je lak. U mřížky ventilátoru jsou v bílé barvě nějaké chloupky, a také né stoprocentně ostrý přechod (v různých místech celého vozu), na který jsme zvyklí od tohoto výrobce. Další vůz ukázal podobné problémy s lakem, hlavně přechod bílé a zelené. Třetí vůz měl přechody velmi pěkné a celé provedení je výborné.

Vůz může chvílemi působit jako „nudle“, ale v porovnání s vozem Bmto Vám dojde, že je to jen klam.

Interiér odpovídá předloze. Opět chybí nátěr, ale u těchto vozů si nátěr interiéru můžeme vybírat s nepřeberné řady.

Zavaží je stejné, jako ve vozech A. Váha celého vozu je 66 g.

Karoserie je odlita výborně, bez přechodů a okna drží na svých místech.

Vlevo A (s LED na koncích), vpravo B (zatím bez osvětlení).

Další kousky, které přibyly do sbírky.

Kuehnovic rodinka na závěr.

První vůz, který byl přistaven na přeznačení a drobné úpravy. Byl přeznačen na řadu Bee243 a to 884-7 a nebylo zapomenuto ani na DKV a domovskou stanici. Jako první vůz je opatřen zkušebním kusem inovované verze osvětlení, která vydrží svítit až 6 minut! Dalším vozem je Bee243 888-8, úpravené stejným způsobem. 

Seznam vozů:

Bee243: 884-7 a 888-8 – Oba ve verzi s dlouhosvítícím osvětlením, patinou a úpraveným interiérem. 

B249:  880-5 a 882-1 – Prozatím pouze druhý je klasicky osvětlen s patinou. Upravený interiér mají oba.

Do budoucna se voz. park rozroste ještě o jeden vůz Bc883.

Závěrem bych rád dodal, že čekání se vyplatilo. Škoda zbytečných detailů, které kazí výsledný efekt (nečistoty v laku aj.), ale přesto si myslím, že Tillig nemůže konkurovat – zvláště jízdní vlastnosti Tillig B a Kuehn A jsou diametrálně odlišné. Pokud není model do vitríny, tak na kolejiště jedině Kuehn. 

Autor: Zejmi