Vyhledávání

Kontakt

Stavba Pielsticka 735.289

16.06.2014 01:00

Zase jednou po čase, to chtělo změnit rytmus práce a místo OKD Brejlovce nebo MTB Zamračené jsem vytáhl Pielsticka a pustil se do stavby. Předlohou byla 735.289, která se liší od ostatních svým vybledlým žlutým proužkem. Leptík je od p. Cekula, pojezd je řešen podvozky V100, rámem DK a Mashimou se setrvačníky od p. Pohořelého. To z něj, jak doufám, bude plnit plnohodnotný a pořádný model.

Začal jsem spájením rámu a jeho boků. V podstatě celou stavbu jsem se držel výborného návodu, který měl ovšem místy slabiny...

Menší představek jsem naohýbal a na jeden zátah spájel. Poté jsem přidal i díl s dvířky. 

Snažil jsem se pájet i zevnitř, abych měl při broušení dostatek materiálu spojujího boky a představek se mi nerozpadl.

Obdobně jsem udělal i dlouhý představek. K fixaci dílu dvířek jsem použil kolíčky a celek spájel. Zkušebně sesazeno s rámem dohromady – zatím nepájet k sobě!

U dlouhého představku je třeba se dle předlohy rozhodnou pro vezi s EDB nebo bez ní, já volil bočnici bez EDB.

Zkusmo sesazeno opět k sobě. Toto dělám, abych se ujistil, že jsem nic nespájel špatně a jestli to sedí jak má.

U kabiny je třeba pohlídat, aby širší rám okna byl orientován blíže delšího představku. 

Na kratší představek jsem dopájel detaily a to okap, světla, dvířka na šela a reflektor. Reflektor je tvořen 4 obroučkami, které jsem zafixoval špejlí a poté důkladně propájel.

Na delším představku je toho více, dvířka, světka, okapy, reflektory, poklopy, opasky, síta ventilátorů. Všechny tyto díly jsou řešeny fixací pomocí Cu drátku, který provlečete pájeným dílkem a kastlí. Tuto možnost jsem nevyužil, pájel jsem hrany dílků. Poté, jsem oba představky zbrousil pomocí pilníčku a smirkového papíru.

I na kabinu jsem připájel detaily. 

Definitivně spolu. :-) V této fázi se připájí i schůdky. 

Je třeba pájet s rozmyslem, hlavně tak, aby se přebytky daly bezproblémově zbrousit.

Připájena střecha s výfuky.

Mírně přebroušeno a pokračovalo se dále...

... a to rámem.

Pájeno hlavně z vnitřní strany. Bylo třeba pohlídat, aby při pájení se kastle nevzpříčila nebo nevypadla ze zámků.

Posledními díly z hrubé stavby byly pluhy.

Pojezd je tvořen podvozky V100.

Po kontrole, že jsem připájel vše následovalo mechanické odstranění mastnoty a nečistot kovu a základovka.

V pauze jsem nakreslil tišťák s ovládáním motoru, jeho odrušením a světel, které jsou oddělitelné pomocí konektoru.

Po broušení nastal čas nalakovat model vybledlou červenou, která představuje již vyšisovaný nátěr od sluníčka. Při prohlížení fotek jsem narazil na to, že nejsou zaneseny do návodu velké díly umístěné kolem nádrže... Byly to díly stupačky s madlem, které zapadly do díry pluhu. Ideální by je bylo spájet, ale musel využít lepidlo. Tento díl je dobré ohlídat, nemá zapadnout přímo na rám, ale má zůstat mezera. Zároveň funguje jako výztuž pluhu.

Namíchanou krémovou jsem znázornil vyšisovanou žlutou, ostatní pomocí středně šedé Tamiye.

Obtisků bylo pár, tak jsem je osadil. Zbývala už jen patina, použil jsem pigmenty, se kterými jsem do té doby neměl zkušenost a nechtělo se mi s nimi moc pracovat. Výsledek posuďte sami. 

Nebyl bych to já, abych si model pořádně neosvětlil. Do nádrže jsem napasoval dvoupólový mikrospínač. Vývody vytáhl pomocí lakovaného vodiče a zalil pomocí tavné pistole.

Předem vyvrtanými otvory jsem protáhl drátky k plošnému spoji a nádrž zalepil na místo.

Na nádrž jsem nalepil i vzduchojemy Roco, přidal kyvná spřáhla Tillig 08845.

Chybí okna, houkačky a výsledný matný lak.

Model čekal jen na závěrečné sjednocení patiny pomocí pistole.

Výsledek. Hlavní zaprášení v oblasti rámu, ventilátorů a střechy.

Při provozních testech na zkušením oválu.

Již hotový Pielstick, čekající na svou práci. :-)

 

Co říci závěrem? Snad se model líbí! 

 

Autor: Zejmi