Vyhledávání

Kontakt

Stavba dvou vozů Eas

02.04.2013 10:54

Vozy Eas se nacházejí na téměř každém manipulačním vlaku v našem okolí, převáží se v nich od uhlí přes dřevo po dvojkolí, nebo dokonce železný šrot, a proto není na škodu jich mít několik v různých variantách. Protože jsem tuto stavebnici již stavěl stejným způsobem jako je   zde, nebudu ji opět popisovat a přejdu k vlastní stavbě.

Prvotním plánem bylo praktické vyzkoušení tzv. „solné metody“, proto jsem modely nastříkl různými odstíny a fleky barev.

Odsypal jsem si do víčka pár gramů NaCl a pomocí seřízlé špejle jsem na model nanesl kapičku vody, do které jsem umístil krystalek soli.

Na druhý vůz o trochu méně.

Základem je model nechat proschnout, což jsem podcenil a takto to dopadlo. Na modelu jsou sice oloupaná místa, ale kolem nich je světlejší kolečko. Nenapadá mě praktické využití v oblasti patiny, kdyby měl někdo nápad, budu jen rád.

Protože světlé fleky nešly přelakovat, zvolil jsem rozbroušení nátěru a záchranu v podobě lesklého laku a na něj výsledný nátěr. 

Natřít kotvičky, přestavovače, nanést obtisky a přelakovat. Rozbroušení do základového nátěru je patrné na spodním voze na levých dveřích. Finální barva nekryla 100%, proto vznikly fleky nepravidelných barev, které jsou vítané.

Červenou Tamiyí XF-7 jsem přelakoval kola ruční brzdy.

Rezavou Tamiyí XF-68 provedeny další fleky na laku.

Podvozky přelakovány na černo a zaprášeny pomocí pistole.

Byly použity kinematiky od SDV. Vzdálenosti spřáhel jsou výrazně větší než by měly být, a proto jsem je nahradil šachtami Peho, do kterých jsem vyvrtal otvor o průměru 1,6 mm. 

Po zkrácení.

Spřáhla byla použita od Kuehna.

Všechni bratři u sebe.

Poslední pohledy na hotové vozy.

 

 

Autor: Zejmi