Vyhledávání

Kontakt

Kvalitní dvoubarevné leptané tabulky snadno a rychle

25.09.2010 21:00

Jak již název napovídá, dnes se zmíním o leptaných tabulkách, které jsou k vidění na skoro všech lokomotivách. Tyto tabulky můžete sehnat u Detailu nebo u p. Banka. U detailu je najdete vždy spolu s jinými doplňky. Pan Banko nabízí zhotovení různých tabulek na vlastní přání, leptané tabulky jsou vždy po 5 kusech za nádhernou cenu 12 Kč za 5 kusů tabulek. Nabarvené jsou dražší, ale s tímto návodem jistě nebude problém vyrobit tabulky dle vlastního barevného schématu.

Hned na začátek bych chtěl zdůraznit, že se štětcem tady neuspějete pouze se stříkací pistolí.

Tabulky od p. Banka vypadají takto. (Tabulky vpravo dole si nevšímejte, zkoušel jsem ji nabarvit štětcem)

754 024-8 to je tabulka, která zde bude figurantem. Potřeboval jsem akrylovou bílou a syntetickou červeň rumělkouvou obojí od Agamy.

Na stříkání akrylovek potřebujeme ještě originální ředidlo, zpomalovač a určitě nějakou barvu.

Nějaká ta omáčka, aby člověk věděl jak na to. :-)

Jak jsem vyporozoval tak Brejlovec má bílá čísla na rumělkové červeni. Jako první tedy nastoupí bílá akrylovka. Ostatní tabulky jsem vymaskoval.

Akrylovka byla suchá do 10 minut, než jsem vyčitil pistoli tak tabulky byly suché.

A bílou jsem přestříkal syntetickou červení. U tohoto kroku je důležité aby barva rychle neuschla viz dále.

Uchošťourem namočeným v ředidle, usušeným do papíru jsem nezavadlou barvu přejel uchošťourem a z povrchu jsem smazal červenou barvu. Je důležité, aby uchošťour nebyl nasycen ředidlem, jinak ředidlo zateče i tam kam nemá a barvu odstraníme i z dolní části. Také je důležité, aby barva byla třeba syntetická jinak barva uschne a nepůjde to tak jednoduše.

Výsledek je velmi dobrý. Při aplikaci arkrylovky a syntetiky mi trvalo vytvořit tabulku 30 minut i s pročištěním pistole.

Ještě pár tipů:

Barva která má být na číslících popř. i na okrajích musí být aplikována jako první.

Druhá barva by měla být nejlépe syntetická – rychleschnoucí barvy by nešly takto jednoduše pryč.

Uchošťour musí být polosuchý barva z něj nesmí kapat a ani uplně suchý.

Dodatek: Jistě jsou lepší způsoby jak na tabulky, ale tento způsob mi zatím funguje a myslím, že tabulky vypadají lépe než s přetíráním štětcem. Podělte se s námi o Vaše nápady jak na tabulky – komentáře jsou vítané. :-)

Autor: Zejmi