Vyhledávání

Kontakt

Jak z bastarda vytáhnout eso i s peršingem

02.05.2014 23:00

Po minulém článků jak z bastarda udělat princeznu přišel čas i na zbylé dvě řady a to na stejnosměrnou 163/162 a dvousystémovou 362/363. Lepty, tak jako autora není třeba dlouze představovat, jedná se opět o produkt z nabídky www.modely-masinek.cz. Základem je opět nějaký bastard od Kuehna, pilník, smirkový papír, dláto. Pro šikovné (jako jsem já :-)), doporučuji i náprstek pro nešikovné švadlenky, protože dlátko rádo poznává prsty zevnitř a prstům se to obvykle moc nelíbí.

Dokumentace střech elektrických lokomotiv může být občas problémem, nahrál jsem proto několik fotek na rajče.

Známe ho všichni, ale určitě neuškodí si ho připomenout.

K mání je tento přestavbový lept. Jsou to poslední kusy před drobnými úpravami. Velký plech je shodný pro obě řady, malý plech vpravo je určen pro řadu 362/363, kde nahradí plechy ve velké planžetě. 

Nejprve jsem modely odstrojil a začal odstraňováním prolisů, větráků kabin a žebrováním. Vyvrtal jsem otvory pro nová okna, mřížky ventilátorů na bocích a na zkosených přechodech bok-střecha. POZOR ty jsou umístěny na straně původních oken. Až poté jsem odstranil zbylý lak z kastle. Což je změna oproti úpravě princezen.

Žebrování větrání na boku jsem nejprve připájel, podobně i klimatizace na čelech, posledním pájeným dílem byly poklopy na zvýšené střeše. Na lepení jsem použil kvalitní gelové vteřinové lepidlo, kterým se nevyplácí šetřit. Doporučuji velké plochy plechu z rubové strany zdrsnit smirkovým papírem. 

Hotové eso, budoucí 363.037. Dosadil jsem všechny detaily, které autor nabízí.

Zajímavé je provedení střechy a to hlavně jejích detailů. V těchto místech se od sebe liší řada 163/363. V mnohostránkovém návodu je doporučováno očka lepit až těsně před lakem, jako správný rebel jsem se návodem nezdržoval. Pokud vyvrtáte otvory 0,4 mm a očka zalepíte, tak se nic nestane ani pokud budete model mechanicky čistit před základem, jako jsem učinil já.

Modely prošly standardním stupněm odmaštnění, nejprve pomocí jemného písku, tekutého písku a Jaru. Nic poté nebránilo modely opatřit základovým nátěrem. 

Stačí jen zatmelit otvory od houkaček a další drobnosti (hlavně přechod mřížování na zkosených střechách) a modely mohou do laku. 

Autor: Zejmi