Vyhledávání

Kontakt

Hurvínek – další lept tentokrát od HekTTora

17.06.2011 11:08

Píše se rok 1948 z Kopřivnice spolu s Tatrovkami vyjíždí i 40 vozů nových motorových vozů ČSD M131. Těchto vozů bylo vyrobeno 549 kusů a tak se staly jednou z legend československých tratí. Zajímavostí je to, že u těchto vozů je hnán pouze jedna náprava. O 63 let později jsem na pražské burze sehnal lept Hurvínka za cenu 480 Kč spolu s dalšími vychytávkami. Lept je zpracován do 0,3 mm plechu. Vše je úhledně zabaleno a přilepeno na kus kartonu spolu s odlitými větráky a návodem.

Dílů je celkem hodně, ale to zaručí plastičnost celého modelu.

Začal jsem spájením celého skeletu. Zde se určitě vyplatí něco co má aspoň trošku pravý úhel.

Střechu je vhodné rozehřát. Mě se to povedlo o hodně více než je zdrávo, ale za to nebyl velký problém vytvarovat ty správně tvary.

Připájená střecha cínem jsem zde nešetřil.

Na čela připájena madýlka, přechodové můstky a reflektor.

Pojezd už mi doma ležel od Listopadu a je to práce p. Pletichy. Cena je patrná z fotky.

U HekTTora počítají s instalací pojezdu – vše sedí přesně.

Odřezal jsem podvozkovou část a místo ní vsadil pojezd, který jsem propájel.

Jiný pohled.

Nalepil jsem i nádrže a další vychytávky které jsem vycpal olovem.

Celé to pořád funguje :)

Dosazeny rozsochy.

Detail.

Pro zvýšení hmotnosti a také pro srovnání podlahy jsem naklepal olovo a vystřihl do požadovaných míst.

Zespodu to vypadá takto.

Zabroušeno.

Hned to získává na vzhledu.

Dosazeny brzdy a pískovače.

Střecha v těchto místech byla opravdu oříškem.

Vypadá to slibně.

Určitě jste si všimli, že do oken byly přiletovány okenice.

Dosazeny dvířka, nárazníky, větráky a stupačky.

Vypadají efektně.

Z elektrikářských trubiček vytvořeny obroučky světel a menší průměry jsou z mosazné trubičky od návěstidel a dosazeny výfuky z drátků. Doporučuji bužírku na drátku nechat a drát pak v místě zeslabení zbavit bužírky – bude to vypadat určitě lépe.

Klasicky zase brousit.

Hurá do nástřiku. Červená je červeň višnová od Agamy (měl by být odstín tmavší), šedá je Beton akryl od Agamy a černá taktéž akryl od Agamy.

Střechu jsem na straně výfuků přestřík znatelněji černou jako imitaci zaprášení.

Detaily od Detailu a obtisky od p. Jirana.

Jak si jsem zapoměl na bílý pruh kolem celého vozu tak jsem jej dodělal dodatečně.

Madýlka jsou natřena betonem tak jako obroučky světel.

Už jen zaretušovat detaily, zasklít a dodělat interiér a hotovo.

Spolu se skoro o dvě generace mladším vozem který tratě brázdí dodnes. Uznávám vypadá to divně :)

Zatím vše.

Autor: Zejmi