Vyhledávání

Kontakt

Eas Čechofracht ze stavebnice fa. Detail

29.01.2011 20:16

První model letošního roku je na světě. Jako premiéru jsem si zvolil stavebnici Eas-u od fa. Detail. Stavebničku asi není třeba moc podrobně popisovat je celkem známá. Ale jen pro pořádek za cenu okolo 230 Kč můžete mít resinový odlitek, obtisk, leptík, pozvozky Y-25 od pana Čambalíka, 4 kousky kovových dvojkolí od Tilligu, a spřáhlo se strunou.

Zabaleno v úhledné krabičce s rozpisem všech součástí.

Vybalené součásti z krabičky.

Z jiného pohledu.

Porovnání obtisků. Jak jsem se dočetl, tak obtisky od Detailu, jsou prkenné a nekompletní. Proto jsem si pořídil obtisky přímo na Čechofracht od Parostroje.net.

Bližší pohled.

Na sklo jsem položil brusný papír a jezdil po něm s odlitkem.

Tím jsem se zbavil nálitků, které byly sice minimální, ale byly tam. Dvojkolí Tillig a podvozky Y-25 od p. Čambalíka taktéž součástí balení.

Při stavbě, doporučuji mít před sebou fotku reálného vozu, a doplnit madla dle skutečnosti. Na různých vozech jsou v různém počtu i umístění.

A na druhou stranu jich přišlo očividně méně.

Dolepeny leptíky, vše jsem lepil vteřiňákem

Dolepeny přestavovače, stupačky, vynechal jsem jen kolečko ruč. brzdy, které jsem natřel v Rumělkové červeni a dosadil po nátěru.

Dosazeny podvozky a nárazníky.

Prozatimně jsem podvozky nasunul do osiček ze špejle.

Model jsem odmastil 2× v jarové vodě a přestříkl Surfacerem.

Nástřik jsem uskutečnil akrylovou 05M s kapkou bílé.

Po nástřiku barvy jsem pokračoval aplikací lesklého laku pod obtisky.

Obtisky jsem si sehnal přímo s popisy Čechofrachtu na burze u parostroje.

Naneseny obtisky. Pro jejich nanášení jsem použil vodičky Agama.

Jiný úhel.

Žlutou ze základní řady Agama jsem natřel výstražné značky na podvozcích. Přestavovače jsou natřeny tmavě červenou.

I kotvičky jsem natřel na žluto. Dosazen leptík na schránku dokumentů.

A na druhé straně jsem bílou naznačil uložení dokumentu.

A druhá strana.

Po druhé vrstvě lesklého laku.

Černě jsem natřel nárazníky.

Na stěny jsem také umístil popisy které se na originále také vyskytují.

Poslední fotka čistého vozu.

A ještě do útrob. V podvozcích jsou odřezané spojky na jedné straně kvůli umístění kinematiky.

A začal jsem směle s patinou, začal jsem tupovat rez, sice se mi to nezdálo, že je to vytváří nějaké velké fleky, ale co se dalo dělat.

Už vypadá jako pár dní odstaven na kusé koleji někde na nakládce, ale stál jeden den na mém popravčím stole nových vozidel.

Protože se mi práce moc nezamlouvala, tak jsem ze dveří naznačil olejovkou stékání bordelu ze dveří. Do útrob jsem naznačil odření stěn olejovkou kterou jsem stíral. To se moc nedařilo a napadlo mě ji nanést na molitan a barvit. Touto technikou jsem vytvořil značnou nákladového prostoru a také jsem přejel pár stěn zvenší.

Vůz se netěší z velké čistoty od majitele... zatím.

Protože vůz vážil cca 25 g a norma stanovila váhu na 30 g tak jsem dotvořil náklad.

Na polystyren jsem nalepil nařezané špejle a natřel je naředěnou sienou pálenou spolu s polystyrenem.

Zde se dají již poznat nějaké ty stékance ze stěn.

Protože čisté podvozky z špinavým vozem hezky kontrastovaly tak jsem je přestříkl rzí.

Ten úlet žluté do červené ve skutečnosti není tak velký.

Skoro hotový vůz je zapřažen za Brejlovce a čeká až bude moci najet své první metry.

Ještě pár fotek. V pozadí čeká na proschnutí barvy Btax v ODS nátěru. 

Autor : Zejmi