Vyhledávání

Kontakt

Dioráma aneb výplň volného prostoru

19.05.2011 07:23

Přišel čas podělit se s Vámi o další článek, dnes o mém prvním dioráma. Dioráma bude umístěno vedle vitríny mezi různými cedulemi s železniční tématikou. Základem je smrková deska velikosti 340 × 190 × 10 mm.

Protože výsledek byl nejistý, tak jsem fotky z umisťování polystyrenu a lepení vrstviček ubrousků pro krajinu, vynechal. Myslím si, že si to každý dokáže představit :)

Na desku byl připěvněn pomocí hřebíčků polystyren a na něj přilepeny ubrousky. Podloží pod koleje zajišťuje korek ze kterého je vytvarována i část krajiny. Cesta je podlepena kartonem vystřiženým na míru. Ubrousky jsem přetřel, aby nesvítily bíle podle toho jaký na nich bude povrch.

Detail propustku z kartonu.

Od Poláka jsem si dovezl foliáž Louka typu F.

Detail travních trsů.

V mém okolí se silnice opravují stylem zasypeme to štěrkem s troškou čehos,i co to údajně udrží při sobě tak není divu, že na začátku léta jsou silnice zase samý výmol a štěrk je odplaven dešti. Tudíž pro mě není problém vzít si kyblíček a jít si pro trošku štěrku. Štěrk jsem doma samozřejmě přesil na různé hrubosti, takže mám na výběr asi z 4 druhů štěrku a budou další :) Štěrk na fotce je jemně hrubý.

Ostatní druhy štěrku zleva: jemně hrubý, střední, středně hrubý a schovaný mám v záloze ještě prach a jemný.

Zaštěrkovaný kolejový svršek. Přidán kousek foliáže a břízka.

To šedé je modelovací hmota, kteoru jsem využil ke zpevnění papírové části.

Mezi štěrk, který jak jsem zjistil je až moc hrubý, jsem přidal různé travní trsy.

Už se to začíná rýsovat.

Ze zahrady donesena hlína, která napodobí efekt pole. Pomocí Kera hmoty vytvořena silnice.

Co jsem kdysi dávno koupil akrylové barvy Polák a nevěděl co s nimi tak teď to vím. Jsou výborné pro natírání silnic a jiných ploch.

Z kousku kolejí jsem z každé kolejnice odřezal cca 5 cm pro výrobu přejezdové značky

Výstražné kříže, které mám za pár peněz z KŽM Brno, jsem připájel na kolejnici.

Napatinoval jsem zatím olejovkami kolejové lóže a vzal i kousky cest.

Myslím si, že cesta vypadá velmi věrohodně

Kříže spolu s břízkou.

Můj foto kolega je již dříve zmiňovaný Kocour 742 132-4 s Eas Čechofracht.

Kocour už má kinematiku na jedné straně spolu s pluhy a osvětlením na jedné straně o něm sepíši článek zase příště.

Myslím, že Kocour sem padne jak ulitý.

Přejezdové kříže nastříkané.

Kříž v detailu myslím, že se povedli.

Kříže napatinované.

Vytvořeno ohraničení z kartonu.

Trsy vypadají fešně. Propustek nastříkán betonem a napatinován ojelovkami

Propustek je suchý po vydatném létě.

Toť vše z mého diorámatu.

Autor : Zejmi