Vyhledávání

Kontakt

Brejlovec z odlitku jako 750 287-5 v barvách ČD Cargo

26.08.2010 13:00

 

Po prázdninové odmlce jsem si usmyslel, že vytvořím také nějaké brejle nejlépe v barvách českého Carga. Tato lokomotiva pěkně spestří můj vozový park. Hledal jsem nějakou hezkou lokomotivu, která by nebyla rekonstruovaná na 755 xxx. Tyto lokomotivy se mi moc nelíbí. Při prohlížení fotek těchto strojů mi padla do oka právě tato. Několik fotek je zde : https://www.neznamsebe814.estranky.cz/fotoalbum/750---brejlovec/cargo-padesatky

Odlitek je od p. Molaty.

Střecha.

Pohled do útrob. Vypadá to nevábně.

Parní generátor půjde odstranit (malý obdélníček dole v pravo) Odlitek má i houkačky ty mě svojí kvalitou nepřesvědčily, příjdou odřezat a nahradím je houkačkami od p. Pletichy

Na čele příjde odstranit mřížka nad zásuvkou.

Vybroušení odlitek spolu s budoucí 749 102-0.

Samotná kastle. Broušení mi zabralo celé jedno hezké ráno.

Z druhé strany.

Zkušební položení kastle na pojezd. Pojezd mám ze staršího Brejlovce, který byl nekvalitně zpracován.

Zatím nic moc.

Detailní pohled na lícovaní závěsek a podvozku, výškové usazení je v pořádku.

S novým foťákem přichází i lepší fotky :) ještě neodstraněný výfuk parního generátoru.

Odstraněný výběžek a bude se tmelit.

Zatmeleno a zabroušeno spolu s ostatními neduhy.

Ubroušeny houkačky.

Ubroušena mřížka nad zásuvkou dálkového řízení.

Rozhodl jsem se využít háčky od HekTTora za příjemných 15 Kč háčky vystačí na 2 lokomotivy přičemž 2 jsou navíc.

Protože jsem neměl po ruce vrtačku, tak jsem snažil dírky dělat špendlíkem a skalpelem, výsledek mě ale neuspokojil každý druhý totiž při neopatrném zavadění o háček upadl.

Dále jsem udělal, žebřík na střechu lokomotivy. Žebřík je od DK-modelu ten větší, ob jednu jsem příčku uřízl a zkrálil na pořebnou délku. Střešní madlo je z žebříku ze zbytku stavebnice návěstidla.

Na řadu přišel pan Surfacer

Pohled na střechu

Pohled na čelo ze kterého již zmizela mřížka

Tmelit brousit, tmelit brousit, stříknout surfacerem a takto pořád do kola než to není Ok.

Nárazníky od p. Bártka asi za 12 Kč.

Trubky od chladiče zajišťuje drátek ∅ 0,6 a větší ∅ 0,8 drátek s bužírkou.

Jako je u mě pravidlem jsou trubky dělané na dvakrát, poprvé se mi nelíbil drát s bužírkou, protože bužírka se rolovala tak jsem ji nahradil kouskem drátku z domácích zásob ten větší, menší drátek je UTP.

Vrták ∅ 2 mm odvrtány staré obroučky, které se mi na modelu moc nelíbily a nahradím je el. dutinkami o průřezu 1,5 mm.

Dutinky na svojich místech, hned to vypadá lépe, dutinky jsou zkráceny na polovinu a vsunuty do otvorů, jde to ztuha takže lepidlo není potřeba

Před nástřikem surfacerem drátky na svojich místech

Nelíbily se mi rošty větráků odvrtal jsem je, ale pouze dva

Ze sady na zamračenou od fa. Detail jsem odebral dvě mřížky které příjdou do otvorů

Dosazeny leptané luft větráky :D

JIž nové střešní háčky

Tento malý detail velmi příjemně vylepší model

Pohled na skříň před dalším nástřikem panem surfacerem

Po nástřiku jsem skříň brousil jemným šmirglem 1000

Vybroušeno a zbaveno závěsek

Na čele přibylo ozvláštnění této lokomotivy = kabel el. vytápění osobních vlaků. Tato lokomotiva může teoreticky tahat osobák v zimě a vytápět soupravu, ale prakticky jí můžeme vidět při vozbě vlaku s uranem kdy vytápí vagóny s ostrahou.

 Jiný pohled, drátek i z bužírkou z UTPéčka

Pohled na střechu, větráky mašině celkem sluší

Od Dk-modelu jsem na burze koupil leptané zavěsky a stupačky na lokomotivy řad T 478

Stupačky na svojich místech na vyvrtání se hodí vrtáček 0,5mm a na přesné vyvrtání slouží dílek na horní fotce ve tvaru L

 

Některé nejsou přesné jako zde, ale po vyklonění se hezky srovnají

Díry na závěsky jsem vrtal 0,6mm vtákem důležité je hlavně správné umístění orientuji se podle prostřední úchytky

Závěsky a stupačky dodají velmi mnoho vzhledu lokomotivě

Pojezd vypadá takto, se svoji hmotností 142g je to celkem pěkný tlouštík, ale svojí tažnou silou moc nepřesvědčuje a chystám dosazení bandáže

Pohled na převody, sice nejsou tiché, ale místo na kinematiku by se najít mělo.

Pokračování příště

Dnes se dočkáte pokračování :

Po návštěvě pražské burzy jsem si u p. Litomyského pořídil různé profily třeba tento tzv. jekl ( je to "trubka" ale čtvercové průřezu)

Jekl se mi hodil na zvýšení výfuku komínu

Jekl dosazen na své nové místo. Řezal jsem ho žiletkovou pilkou.

U stolu firmy Detail jsem si pořídil doplňky na brejlovce. Středem mého zájmu byly mřížky větráků.

Nějvětší vrták, který vlastním je 5,5mm naštěstí do otvoru padnul jak ulitý takže stačilo jen provrtat.

Než jsem se pustil do druhých direk tak jsem odstranil ty divné okapy či co to vlastně je.

Místo těch původních jsem vlepil nejmenší evergreen 0,25 x 0,5 mm. Vyvrtal jsem vrtákem 0,6 mm otvor pro anténku.

Dosazena anténka. Výfuky z jeklu jsem zabrousil.

Odstraněny okapy, dosazeny mřížky. Prostě něco za něco :)

Nevím proč, ale evergreen tam celkem zapadl a líbí se mi mnohem více než ty původní "nálitky"

Od pana Pletichy jsem si koupil pár houkaček v TT. Houkačky jsem nalepil na kousek pásku a nalepil na požadované místo výsledek je mě celkem potěšil

A z jiného pohledu

Z burzy jak jinak:) jsem si dovezl od HekTTora stavebničku masek podvozku ČKD. To, že jsou trošku více vypouklé je způsobeno čočkou foťáku a širokým ohniskem

Někde jsem četl, že jim to těch otvorů v leptu pasují drátky o ∅ 0,4 mm. Mně se bohužel nějak vrtěl tak jsem jej nahradil rezistorem který do otvoru pasuje přesně.

Takto hezky to lícuje

Zapájeno, použil jsem pájecí kapalinu na nikl. Stačí jen malé množství kapaliny, jinak se rozlije tam kde nemá.

Sestaveno podle návodu. Jediné co jsem nedělal tak bylo zakulacení pružin.

A masky v plné své síle připraveny doplnit jakýkoli model, který jezdí na těchto podvozcích.

Podvozky jsem oplách v teplé vodě s jarem a na radu naší chemikářky jsem je vykoupal v hydroxidu sodném. NaOH by měl neutralizovat soli, které vznikly při odpaření pájecí kapaliny. Uvidíme co to za rok nebo dva udělá z maskami :)

Z původního rámu z V100 jsem žiletkovou pilkou vyřezal kinematiky.

Osvobozenou kinematiku jsem nalepil na plíšek z mosazi a kousek kuprexitu.

 

Do trnu bez šachty jsem navrtal díru ∅ 1,5 mm a nalepil trubičku. Trubička sama o sobě moc nedržela tak jsem na ni navlékl zbytek jeklu, který mi zbyl.

Zbytek jeklu.

Na tomto obrázku asi každý pochopí jak autor zamýšlel uchycení a funkčnost kinematiky. Spřáhlo je klasické 08845. Jen není využita šachtička.

Spřáhlo bez šachtičky.

A připravena i druhá kinematika. Tu zapustím do modelu po správném usazení kastle a pojezdu.

Jako první barvu jsem zvolil šedou (Agama - Šeď tmavá) předtím jsem samozřejmě model odmastil

Stříknuto i z vnitřní strany. Na pomyslném žebříčku nejdéle schnoucích barev suveréně obsazuje 1.místo ( 4 dny)

Nádrž s vzduchojemy taktéž šedou.

Střecha jen na podkladovém Surfaceru

Metodou dvoubarevných tabulek jsem zvýraznil hranu masky. V akci byla bílá akrylovka a šedá syntetika. Myslím si, že efekt je výborný

Celkově nalakovaný model. Světle modrá je Revel 50 matt a tmavě modrá... to je malé výrobní tajemství :) Mohu jen říci, že je to nemíchaný odstín

Brejlovec v celé své kráse. Brejle jsou taktéž vytvořeny systémem dvoubarevných tabulek.

Umístěna kinematika

Protože žádný tovární vůz od Tiliga s kinematikou doma nemám, musel jsem si dovézt z kolejiště vůz DB Hbbins od Roca. Spojení s brejovcem takřka nárazník na nárazník :)

Bez kastle. Bílé destičky slouží k zabránění "vylezení" drátku, který udržuje kinematiku ve formě

Kinematika na druhé straně. Všimněte si, že zde nejsou bílé destičky. Zde jsem si neupiloval jejich vymezení.

Pluh jsem vybrousil pro volný chod spřáhla.

Kryt kinematiky bude sloužit jako základ pro stanoviště

Kryt jsem obrousil co to šlo aby se vešel do kastle. Všímavější si možná všimli natření kabelu el. topení

Pojezd a stanoviště. Ty kolečka slouží pro jednostrané umístění pojezdu do kastle

Celkový pohled na brejlovce.

A ještě jednou, s natřenými kličkami na nádržích

V sobotu jdou na řadu obtisky od parostroje. Kvalita nic moc, musí se přelakovat jinak se nádherně trhají. Takto vypadají

Brejovce jsem nalakoval po vzoru stránek mojett.cz Sidoluxem. Mohu jen uznat, že je to výborný akrylový leský lak, který mi vydrží do konce modelářského života.

Aplikaci obtisků jsem učinil pomocí vodiček od Agamy. Aplikaci obtisků nebudu zmiňovat najdete jí na jiných webech.

Na čelech jsem umístil logo ČDC a popisky kabelu aj. Protože jsem to nemohl vydržet tak jsem mezi aplikací obtisků taky umístil bezkonkurenční tabulky od p Banka.

Jako poslední jsem umístil logo na prolisové strany lokomotivy. Musím říci, že tady jsem měl nějvětší obavy a pár dní dopředu jsem vymýšlel jak je umístit aby to nedopadlo špatně.

Obtisk jsem pečlivě vystříhl a umístil od spodních prolisů nahoru. Obtisk jsem mezi prolisy přitlačoval tupou stranou skalpelu. Posuďte sami jak se mi to povedlo. Pak jsem obtisk stříknul hypersolem.

A další vychytávka od p. Banka - samolepka na pluh. Opět jsem ji pečlivě vytříhl a přilepil. Na stranách to ujíždí a další den jsem je srovnal pomocí kapky Herkulese.

Osobně mi příjde ten pluh strašně "papírový" asi to bude tím, že je :) Doufám, že se to po vrstvách laku změní.

Spolu s kolegou od maminky ČD. Tento model jsem dostal před 2 roky. Kdy odlitek bylo pro mě slovo nic neříkající a leptík slovo neexistujíci.

Poslední pohled z aktualizace. Příště budou madýlka a drobné doplňky jako zasklení a stěrače. Patinu neplánuji.

Táák konečně hotový brejlovec v celé své kráse.

Pro dobrý pocit jsem brejle přelakoval polomatným lakem, ale nesmí se to přehnat jinak ta nádherná nebeská modř ztratí své kouzlo

Madýlka jsou ve skutečnosti v barvě hliník. Riskovat natírání jsem nechtěl a proto zůstali pouze ve své přirozené ocelové barvě

Všimněte si i stěračů na oknech

V sépiových barvách nevypadá vůbec špatně :)

A poslední dvě fotky hotového modelu bez komentáře

Jedna z nejnovějších fotek mého Brejlovce.

Zejmi