Vyhledávání

Kontakt

Bmto Kuehn – po druhé a jinak

26.02.2011 17:58

V pátek se mi do ruky dostaly patráky Bmto od firmy Kuehn, kterou asi znáte hlavně díky tomu, že předminulý rok vydali první  prototypy těchto vagónů vyráběných vagónkou v německém Görlitz od roku 1971. V České republice je můžete vidět hlavně na jejich hlavním působišti na Posázavském pacifiku, kde spolu s Zamráčami umocňují krásu v okolí Sázavy. Zvuk Zamračených, s 2 až 4 vozy Bmto, zdolávající náročné převýšení v okolí Žampachu je pro tuto oblast už pár desítek let natolik typický, že snad není ani možné, že tyto soupravy na této trati pomalu, ale jistě končí. Také je možné je vidět na vlacích v okolí Havl. Brodu, kde jezdí pro tuto oblast v typických složeních Žehlička/Eso + Bmto + BDs.

Na ukázku aspoň dokumentační fotka typické soupravy na notoricky známém mostě Žampach.

Bmto v Týnci n/Sázavou. Pro zajímavost vlak táhne lokomotiva 749 264-8 kterou plánuji zařadit do svého vozového parku.

Tak to bylo něco ze skutečného provozu a teď k modelu. Je zabalen v plastové krabičce ve vlastním lóži.

Po vybalení na vás vykoukne takovýto fešák.

A když jsou dva tak to vypadá ještě lépe.

Patra mají něco do sebe i 120× zmenšené. Jejich délka je přesně 220 mm což by odpovídalo skutečnému vozu, který má 26400 mm.

Váha tohoto modelu je 84 g, přičemž by dle normy měly mít pouze 55 g, ale jak jsem četl tak toto navýšení váhy o 29 g je v prospěch modelu.

Pohled na podvozky a představkovou část. Za bílým okýnkem je záchod (samozřejmě, že funkční) :-). Co mě, ale fascinuje je to madlo, které přímo říká zkus mě přejet prstem aby jsi poznal, že jsem obtisk.

Perfektní potis, který nikde neujíždí je samozřejmostí. I ty nejmenší obtisky jsou s lupou k přečtení. Líbí se mi označení: Dom. st. Praha ONJ, což není vůbec na škodu v provozu s Zamráčami.

Zde si možná všimnete, že spodní pruh modré není úplně ostrý, ale v provozu je to nepostřehnutelné.

Spojení je zde opravdu nárazník na nárazník a tak to má být.

Mile mě překvapilo, že 2. serie má už v základním vybavení nejnovější spřáhla Kuehn s pacičkou proti rozspřahování vozů.

Šachta včetně kinematiky a spřáhla jsou v barvě podvozku. Podvozky jsou velmi dobře provedeny výkyv je možný všemi směry. Jediné co pan. Kuehn nedomyslel je, že plýšek který sbírá proud s koleček je hodně viditelný, stačilo přejet barvou a nevypadalo by to tak strašně.

Pohled do útrob, interiér je nalakován v barvě sedaček. V rámci revitalizace by nebylo špatné přelakování interiéru do provozního stavu.

Celý rám je v barvě zřejmě šedohnědé.

Dolní a horní díl se dá vyjmout a bez problému nainstalovat osvětlení.

Pohled je na představek - místo pro kondík.

Třešinkou na dortu: Zamráča + 2× Bmto. Nutno podotknout, že takovou to soupravu bych přál každému modeláři, který má rád Posázaví. Protože jiná souprava pro něj zřejmě nikdy nebude mít takové kouzlo, jako Zamráča se soupravou patráků.

Čas pokročil a jeden z vozů dostal přelakované dveře dle tohoto vzoru

Nakonec dostal model obtisk s řadovým označením Bmto 149-9.

Autor : Zejmi