Vyhledávání

Kontakt

AŽD 749 039-4

12.04.2014 00:01

Jednoho dne se mi do ruky dostal albín řady 749 od firmy MTB. Model je standardně zabalen v molitanovém lůžku a součástí balení jsou dva pytlíčky s díly, které jsou tak, jak je vyplivla forma, díky tomu je možné zajistit nějakou verzi, kterou splňuje kastle a odpovídají tomu i dodané detaily, jako podvozky, závěsky atd. Protože se klidně může stát, že dostanete místo velkého vzduchojemu dva malé, směs podvozků s pryžkovovými sloupky podvozky pod závěsky třeba v poměru 3:1, prostě to, co zrovna přišlo pánům pod ruku... Existuje ale nějaká Zamračená, která by odpovídala podobě modelu? 

Jak je již delší dobu známo, pan Báňa si libuje ve výrobě paskvilů, protože takto nevypadá žádná Zamračená. Ten kdo správně uhodl, má bod. ;-) Jelikož má model 8 prolisů, může se řadit pouze k I. nebo II. sérii. (Umístění deklů na střeše, absence poklopu pro výlez na sřechu u velkého ventilátoru) odpovídá I. sérii, ovšem pro první sérii musí mít nedělená madla a dvířka pro písek v úrovni rámu, které má vnořené do rámu, což odpovídá až II. sérii. Druhý model tohoto výrobce již odpovídá a to II. sérii, kde není zapomenuto na poklop u ventilátoru, jeho proporce jsou samozřejmě zcela špatně, ale poklop tam je.

Nechtěl jsem se moc zabývat proporcemi, ale už jsem začal. Chybou jsou vnořené síta ventilátorů, kde na to p. Báňa přišel, když údajně oběhával celou mašinu s metrem? Na střeše jsou podélně umístěné „okapy“, proč jsou ovšem tak nízké? Celkově mi střecha příjde přisedlá, neplastická, výška poklopů aj. by měla být minimálně dvoj až trojnásobně větší, toto je stálá chyba opakující se už od brejlovců, přes zamračené po kocoury. Zajímavostí zůstává, že okapy nad okny, jsou až příliš mohutné, proč to musí být naopak? Po hlubším a dlouhodobějším okoukávání modelů jsem našel další nepřesnosti a to rozmístě oken na bocích. Okno nejblíže anténám telekomunikace by mělo být v ose pásu spojujícího části střechy né mimo ni. Též hrana přechodu bok čelo je kratší o cca 0,7 mm, tedy okno je zřejmě ve správné výšce, ale pod ním by hrana měla být delší než přejde na prsa. Pytlík s dílky obsahoval 4 masky podvozků z toho jedna neměla pryžkovové sloupky.

Dal jsem se do opravování chyb. Mírně jsem upravil diskutovaný tvar prsou, přidal antény radiokomunikace, střešní háčky, zatmelil otvory madel, které odpovídají II. sérii, vytmelil prohlubně sít, ...

Též jsem z leptu zpracoval výparník oleje.

Po všech kosmetických úpravách jsem se vrhl na povrchovou úpravu.

Zanedlouho bylo dokončeno. Pluhy dodávané k modelu jsem nahradil leptanými od pojezdy.eu. Vypadají mnohem lépe, než původní.

Pokusím se porovnat neporovnatelné, 749 039-4 AŽD od MTB a 749 264-8 od Hekttora (3. série).

Dále bez komentáře, posuďte sami.

Ani jedna z verzí není úplně bez chyb. MTB jsem popsal, Hekttorova stavebnice postrádá jeden prolis k dokonalosti. Uvidíme, co nabídne firma Kuehn. Nezbývá nám než si počkat a doufat konečně v pořádný model...

Autor: Zejmi