Vyhledávání

Kontakt

704 Lego z plechu

06.11.2013 23:00

Posunující Kocour v záloze je běžným jevem na menších nádražích, ve větších stanicích jsou k vidění malé posunovací lokomotivy řady 704. V minulosti zajišťovali i lehkou traťovou službu, třeba se dvěma vozy Bh, Bix, Btax, ... Proto jsem přistoupil ke stavbě „Lega“ z leptu p. Kubíčka. Mně známé a nafotitelné je táborské Lego 704 013-2, zachycené na staničním posunu se soupravou pro Bechyňku.

Leptík je k dostání za 350 Kč. Balení obsahuje pouze leptaný plech, jak mi pan Kubíček odpověděl na mou otázku ohledně návodu: „k čemu byste potřeboval návod?“ Měl pravdu, podle fotek skutečné mašiny se dají díly dobře zařadit. U složitějších modelů by návod nebo alespoň návodná kresba bodla

Pojezd obdržel hned na první pohled přezdívku „bobík“. Výrobcem je p. Pleticha. 

Prostě taková správná velikost a tvar. :-)

Vlastní stavbu jsem zahájil sletováním kabiny strojvedoucího.

Přípájel jsem kratší čumák s rozvadečem.

Na druhou stranu delší s motorem. Komín je na míru uřízlý jekl. Tím byla hrubá stavba nástavby hotova.

Čekal na mě pojezd. Nejprve rám. K němu jsem přiletoval veškeré detaily které se na planžetě nacházely.

Následoval vnější díl se všemi nádržemi, písečníky a dalšími útrobami. 

Letmo osazený pojezd do rámu.

Volně naohýbán a zkusmo sestaveno dohromady.

Na čela jsem jsem naletoval skříňky světel.

Další problémem je uchycení pojezdu do rámu, tak aby byly oba díly oddělitelné a to včetně nástavby, kdy po sesazení dílů nesmí vznikat spáry.

Nádrž a písečníky byly před přiletováním naplněny olovem. Zbroušená kastlička pro motor.

Díly na které jsem nepřišel co s nimi, jsou díly nacházející se v levém dolním a horním pravém rohu. Pomohl kolega Rosťopiš, vlevo naftoznak a na pravé straně obroučky světlometů.

Chybí doletovat jen výfuk na střechu a houkačky s anténou radiokomunikace. K nalepení jsou veškeré dvířka na horní část kapoty.

Společná 704 013-2 s 810 184-2.

Začíná tunning domácími díly. Jak jsem již psal na začátku článku, planžeta detaily zrovna nepřekypuje. Podvozková část byla upravena, aby byl pojezd odnímatelný. 

To je vyřešeno systémem zarážek a zámků.

Podle fotky 704.003 a její střechy jsem upravil střechu i na táborském Legu.

Nejprve připájen velký díl z přesně uřízlého plechu z leptu, který mi zbyl z podvozku a následoval další tenčí. Víčko výfuku je řešeno uřízlým Cu 1,5 mm2 drátem. Houkačky jsou klasické od Pletichy. 

Poklopy jsou loga ČSD ze sad 810/010 od Detailu, přípájené ve 3 vrstvách. Na podvozek přípájeny schůdky a stupačky do kabiny.

Od leptu na úpravu Princezny zbylo dost proužků správné velikosti na vytvoření lišty u kabiny. (Tenký, 2 mm široký plech z alpaky).

Na podvozky byly připájeny i dvířka pro písek.

Celý model volá po přebroušení.

Volání bylo vyslyšeno.

Hurá do základovky. Proběhlo pečlivé odstranění nečistot a mastnoty.

Předem jsem si připravil do základovky veškeré madla a osazení bylo otázkou chvilky. Ostatní madla budu lakovat zvlášť.

Abych potěšil Rosťopiše, stavba už se začíná stávat osvětlovací bláznovinou. ;-) Reflektor je LED 0402, i přes své rozměry 2 × 1 mm je pro mě příliš velký. Po chvilce hledání nalezeny LED vel. 0401 (1 × 0,3 × 0,5 mm), když bude třeba, použiji ty. 

Jak je to vlastně velké. 

:-) 

Příště už lak. 

Autor: Zejmi