Základní potřeby na zpracování leptu
Bez leptu si dnes neumíme železniční modelařinu představit. Dnes si můžete od různých výrobců vyrobit od kinematiky přes návěstidlo třeba i lokomotivu aj. Já už mám za sebou seznámení s jednoduchými stavbami začal jsem kinematikou od fa. DK-Model a dnes stavím návěstidla SSSR od HekTTora a chystám na konec léta stavbu kocoura 742 jak jinak než z leptu. Lepty se dají pájet tak i lepit vteřinovým lepidlem. Já preferuji lepty pájet, protože získají nezbytnou pevnost, což u lepení není pravidlem. Na malé detaily je lepší použít „vteřiňák“, ale dále je dobré tuto část už nepájet nebo zahřívat.
Pro základ tedy potřebujete:
Páječku
Pájku (slitina cínu a olova – popsáno v minulém článku od Lh0tiSe)
Pájecí kapalina na nikl (na každém webu je zmíněna jiná třeba i neutrální, já jsem spokojen s touto)
Odlamovací nůž nebo skalpel, tvrdou podložku.
Páječka v mém případě pájecí stanice.
Pájecí kapalina neutrální.
Pájka, tato má průměr 0,5 mm a složení (Sn 60 %, Pb 38 %, Cu 2 %)
A na málé dílky, které se špatně pají i sekundové lepidlo.
Ranní stůl v 6 hodin za přítomnosti sluníčka připraven na první pájení leptíku (jsou zde taky zachyceny důležité pomůcky k práci s lepty až na páječku).
Zde článek končí, o návěstidlech si něco povíme příště až budou alespoň z části hotovy.
Autor: Zejmi