Vyhledávání

Kontakt

Tams – řežba ve všech ohledech

06.06.2011 17:05

Další pán na holení zavolal jsem. Z vitríny se ozvala rána. Otočil jsem se přes rameno kouknu do vitríny a hned u dvířek postávala krabička vozu Tams. Hned jsem jí vzal ke stolu a podrobil bádání a prohlídce internetu. Při hledání jsem narazil na tento článek. Zjistil jsem také jednu drobnost fotky, které jsem nalezl nebyly zrovna ideální a bylo jich velmi málo – tedy první řežbu. Pak když už nepomáhal ani strejda Google (Tetu Wiky jsem raději nechtěl ani zatěžovat) musel jsem se kouknout jak tyto vozy stavěl VoVo zde. Pak mě kleplo do hlavy, že v jeho galerii nějaké ty vozy byly a po chvilce jsem nalezl toto: https://picasaweb.google.com/mojettgalerie/Tams# tedy slušný základ pro stavbu. Tímto bych Ti chtěl VoVo poděkovat za podklady ke stavbě.

Teď k samotnému vozu. Jak je u Detailu zvykem stavebnice je zabalena v krabičce kde nehrozí požkození ani polámání dílů.

Cena stavebnice je 300 Kč ve které najdete vše co je na fotce.

Vyskládané díly. Je to toho celkem spousta.

Začal jsem z instalací kinematik. Do těchto vozů se vejdou pouze ty kratší PEHO 100 a aby se vešly tak jsem musel odřezat kousek nálitku držící podvozky.

Vyvrtané díry na madla aj. Všechny lepty kromě kol ručních brzd příjdou nalepit.

Dosazeny plechy. Což byla taky sranda tento plech umístit – druhá řežba. Pomohly až fotky od VoVa.

Dosazeny robustní stupačky.

Tento díl byl snad zatím ze všech nejhorší – třetí řežba. Umístění jsem pochopil až po dlouhém zkoumání fotek. Díl se takto zasune do předem připravených děr, poté se vytvaruje.

Dosazeny madýlka.

A takto tento díl má být naohýbán. Pozor na správnou výšku jinak tento dílek neosadíte dále do vzbylých děr.

Plechy a další díly jsou trošku obouchané – základ patiny.

Zde jde vidět zohýbanost dílů což není vůbec na škodu.

Některé madla jsou velmi zajímavě tvarované.

Nalepena střecha. Vůz jsem nijak nedovažoval váží tak akorát na normu, což je cca 29 g.

Nalakováno červenohnědou a černou.

Natřeny detaily a nalakovaná sřecha mixem betonu a černé.

Lesklý lak.

Naneseny potisky. Potisky byly nějaké divné, špatně se přizpůsobovaly nerovnostem, nechtěly přes sebe vrstvu laku a další nešvary. Prostě stavím řežba vůz :-)

Řídkou černou natřené vzduchojemy a dosazeny kinematiky Peho 100.

Začal jsem z patinou. Řídkou umbrou jsem popatlal celý vůz a začal stírat. Výsledkem měl být vůz, který má již něco za sebou, ale né úplný šrot.

Střechu jsem přejel bílou olejovkou.

A před matným lakem jsem Tams stříkl lehounce rzí.

Hotový Tams na kolejišti.

Autor: Zejmi