Vyhledávání

Kontakt

Stavba vozu Daa-k od LPH

16.11.2011 21:13

Stavebnice vozu Daa-k, v základní podobě, patří mezi ty nejjednodušší co se na trhu dají sehnat. Poté co jsem viděl, v nabídce firmy pojezdy.eu, doplňkové lepty na tento vůz, počkal jsem se samotnou stavbou hytlákua na pražské burze jsem zakoupil za 130 Kč doplňkové lepty od TT-Jenika. Škoda jen, že doplňky stojí více než samotný vůz, ale do provozu stačí jeden, dva kusy, proto si myslím, že v tomto případě se vyplatí investovat do tuning leptů a o hodně tím zvednout kvalitu modelu.

Za předlohu jsem si vybral vůz Daa-k 30 54 940 7357-3 jenž patří mezi ty udržovanější se zvýrazněnými detaily žlutí chromovou.

Stavebnice i s lepty vypadá takto.

Detail leptíku.

Prvním krokem bylo sekládání pojezdu. Do náprav jsem instaloval ložiska.

Protože modeluji V. epochu odřezal jsem kulaté nárazníky a provlékl jsem čela vozů, která jsem zalepil.

Ruce byly při řezání nárazníků rychlejší než hlava a tak jsem si odřel i část nárazníků proto jsem si musel vypomoci trubičkou, na kterou jsem naletoval talíře nárazníků a do předvrtaných otvorů v zbytku nárazníků jsem je nalepil.

Předloha má bohužel méně oken než počítá stavebnice, a proto jsem musel některá okna zaslepit. Joo to bude hned zvolá optimistický modelář, který si neprohlédl planžetu s díly a doufám, že najde na planžetě díly pro zaslepení. Chyba lávky. Leptík bohužel nepočítá s variantou vozu s méně okny a tak musí z plastové destičky vyřezat záslepy do oken. Pěkný návod pro zaslepení oken je přímo na stránkách TT-Jenika.

Na reálném voze bohužel nezůstala ani stopa po oknech, která tam možná byla a tak musím do destičky vyřezat drážky, aby přibližně odpovídaly prknům na výlisku.

Dosazeny čela střechy, nové dveře, plošina, stupačky atd.

Spájená skříň ba(k)terii.

Připájeno zábradlí. (Pro pájení používám pájecí kapalinu R)

Poprvé dohromady. V tuto chvíli ještě nelepenou k sobě!

Uchycení spřáhla zajišťuje kinematika Peho 101.

Dvojkolí jsou od Detailu o průměru 8,3 mm.

Vlevo jsou nárazníky prodlužované a vpravo původní. Rozdíl je to minimální.

Dosazeny rohové díly. Než mi došlo, že se jedná o díly, které mají své jedinečné místo, tak se mi povedlo, jeden díl nalepit 3 × na jiné místo než mělo být. (Na to, že má vůz 4 hrany vcelku pěkná minela :))

Vypadá to fešácky.

Pohled na zadní část.

Nástřik proveden zelenou (SM 364) do které jsem přimíchal několik kapek tmavě šedé. Okna zaslepena na míru vystřihlou maskovací páskou.

Násřiku se dostalo i pojezdu.

Barva přibližně odpovídá předloze.

Slonovina + středně šedá = odstín střechy. Černou jsem nastříkl podvozky a výdech komínku a dolepil jsem výhledová okna.

Na této straně se mi bohužel barva odloupla. Nic co by se nedalo opravit.

Proveden nástřik lesklým lakem pod obtisky. Ucpaná okna jsou vidět, ale není to nic, co by se nedalo přežít.

Stále neslepeno.

Obtisky, patina, detaily a na trať.

Obtisků je jen několik. Dom. st. Louny bychom na reálném voze hledali těžko, ale bude to někdo číst?

Příště patina a dosazení detailů a hlavně dosazení antirozpojovacích plíšků od Twyggyho.

Takto vypadají leptané pojistky pro nová Tillig spřáhla od Twyggyho.

Stranu WC jsem obezdil balzou tak, aby nebyl možný průhled.

Nalepil jsem 3 matky, aby váha vozu odpovídala normě. (Vůz by měl mít 22,25 g, má přibližně 22 g)

Natřeny detaily na téměř hotovém voze.

I přestavovače natřeny.

Nalepil jsem na plošinu posunovače.

Vůz vypadá sympaticky, co říkáte? :)

A tím je stavba tohoto vozu u konce. Příště se těště na 810 621-3 v ODS nátěru.

Autor: Zejmi