Vyhledávání

Kontakt

Parodie na model aneb 754 060-2 od MTB

08.08.2013 00:00

Pro další barevnou úpravu bylo zamýšleno použít model od MTB, který jsem nedávno pořídil. O to, co jsem viděl, bych se rád podělil, možná bude tento článek na někoho působit až moc proti této firmě, ale i z velké části negativní reklama je reklama. :-) Nepředpokládám, že by tento výrobce nějakým způsobem kvalitu svých modelů zlepšil, jak jsem četl, kritiku nepřijímá. Už jen to na mě působí odpudivím dojmem. Modely aktuálně nejsou zdaleka na takové úrovni, aby si to mohl vůbec dovolit, posuďte prosím na dalších fotkách.

Začalo to pohledem na krabičku, modrý molitan je tam z dobrého důvodu – zabraňuje prvotnímu zděšení.

Každopádně molitanová výplň velmi dobře zabraňuje poškození modelu. Krabička ode mě získává kladné body.

Dodávané detaily jsou zcela k ničemu. Plast je lámavý, vše titěrné a hrozí nechtěné zlomení. Instalace těchto součástí je pro otrlé.

Tabulky s číslem jsou dvojí velikosti, loga ČKD i výrobní štítky, které ostatně chválím, že jsou k modelu dodávány, nemají bílou barvu na horním povrchu znaků a okrajů. Ostatní výrobci to umí, proč to ale neumí i MTB?

Ve výsledku vypadá lovec brejlí takto.

Začněme u čela. Nebudu se zabývat známými chybami ve tvaru celého modelu, spíše mě zarazila nekvalita obrouček poziček, dle fotek z roku 2010 na webu modely.biz, uvidíte obroučky zcela souměrné, ale na modelu jsou zdeformované navíc ve špatné barvě! Odkaz na foto níže. Mřížka je ve spodní části nedostříknuta, pod brejlemi je celkem výrazně zafoukána modrá. To se stane, jsem schopen nějak pochopit. Nejsem ale schopen pochopit fakt, aby se ušetřilo nula nula nic, jsou brejle, pluhy, žlutá na stupačkách tisknuty, jako před 30 lety na modelech Zeuke/BTTB. Opravdu to nevypadá pěkně a stékance barev tomu nepřidají. Logo „ČD“ je na modelu výrazně menší

Doostřenější fotka, na které jsou problematické body vidět lépe.

První, co mě trklo byly ty zatraceně malé pryžkovové sloupky, toto snad nemůže myslet vážně. Model by vypadal mnohem lépe bez nich. Zbytky po uchycení zavěsek jsou taktéž v provedení „hobby“. To druhé byla loga „ČD“, nevidíte je? Já také ne.

Pod sukněmi takto. Z toho pohledu jsou vidět opět „hobby“ nádrže na písek, zvláště jejich tloušťka je příliž malá.

Nechybí zde něco? Ano, madla pro vstup na střechu, elektrický rozvaděč tamtéž, dvířka pro dosypání písku na rámu. Špatně umístěna je i do kabiny klika. Pokud je model zasazen do roku 2008 včetně, je další výtka neoprávněná, pokud je model autorem posazen do doby od roku 2009 je na něm něco špatně, poznáte co? Jako nápověda může posloužit tato fotka.

Červená jako příprava pro tabulky je fajn, když je modelář neosadí, ale jen v tom případě, pokud červená barva není zafoukaná i mimo (zvláště na druhé straně modelu).

Na rámu jsou přetisklé váhové míry, některé obtisky na modelu zcela chybí (3000 V el. vytápění, tabulky laku, na čelech není dokonce žádný!). Soutisk barev na logu ČKD je opravdu mizerný. Vidíte ten přechod modré a tmavě modré na spodní straně brejle? Ten je ještě v toleranci, koukněte sem na „tovární“ fotografii. ;-) Hádanka z první kabiny: od roku 2009 jsou na fotkách patrné modře natřené podvozky a bíle vzduchojemy.

Brejle jsou z kdovíjakého důvodu lakovány nadrakrát, ale proč pokaždé jinou barvou? Asi se pod tímto úhlem na model nemá koukat.

Víte proč MTB nedodává k tomuto modelu plné pluhy? Protože šachta není zacvakávací i pro samotný trn kinematiky jako u Brejlovce od Roca nebo modelů Tillig, a tak přečnívá. Jako výrobce modelář bych tomu zamezil, prioritou je plný pluh pro jisté modeláře, pokud jsem ale teoretik jako je zřejmě MTB, výsledek vidím na tomto modelu.

Od kastle se dostávám k pojezdu. Z pohledu analogisty nic extra, z pohledu digitalisty jsem nadšen, rozhraní Plux16, stačí jen zasunout dekodér, integrovaný reproduktor. To jiní výrobci nedodávají v základu. Z tohoto pohledu jistě významné plus pro MTB!

Z pozdějšího zkoumání a příspěvků ostatních, mohu převzít názor, že reproduktor nevyhovuje standardům pro provoz. Více najdete u mistra zvuků, Jacka.

Jak jsem psal, jsem analogista, proto mě pojezd s reprákem nějak neuchvátí. Další v záběru jsou kabiny strojvedoucího, opět v „hobby“ verzi. 

Analogová propojka.

Samotný pojezd i s Mashimou se vydávaným hlukem a jízdními vlastnosti překvapivě vyrovná mosazi od p. Pletichy s třípólovým motorem v rezonující leptové kastli Kocoura. Výhodou mosazi je fakt, že zvuk vydávaný převody a motorem je přibližně stejný jako zvuk skutečného stroje. V tichosti pojezdů to vidím následovně:

  • Absolutní špičkou jsou pojezdy Picoloco, co se tichosti týká, pozvolný rozjezd je ovšem problém, díky prostorovým možnostem převodů.
  • Na dalším jsou pojezdy z notoricky známé V100, už jdou slyšet, ale rozjezd je pozvolný.
  • Poté se dělí mosaz a MTB, hlučnost je vyšší a nízká rychlost je podobná modelu V100.
  • Modely Roco – nemožnost provozu na PWM je pro mě posouvá na poslední místo, hlasitost je někde kolem pojezdu V100.

 

Spřáhla Tillig bez pojistky vyrovnává hladký chod kinematiky, není problém spřáhlo lehce vyměnit za jiné. Jak jsem již psal, pryžkovové sloupky na maskách podvozku jsou velmi nízké.

 

Co říci závěrem? Snad jen: „tudy opravdu ne“!!! Model na mě působí dojmem nepovedeného zkušebního kusu, který se neměl dostat ven. Tímto mě model od českého výrobce zcela odradil od další koupi jeho modelů a podporovat ladabylou, odfláknutou práci, jen proto, že to vyrábí Čech nebudu.

Autor: Zejmi