Vyhledávání

Kontakt

Faccs OKD

28.05.2011 22:08

Kinematiky dorazily, a proto se mohou stavit další modely. Celkem zajímavé vysvětlení toho, proč se modely stavěly i bez kinematik, co říkáte? :-) Dneska bude článeček o trošku netradiční stavbě tradičního produktu LPH Jičín a to Faccs v barvách OKD. Měl jsem tu čest si tento vagon v tomto nátěru prohlédnout před rokem při nakládce štěrku. Na uvolnění hádanka; poznáte z fotky níže, který Faccs bude zmenšen 120 ×?

Jestli jste si našli favorita a myslíte, že to bude právě on, se dozvíte na konce článku. A teď k samotné stavebnici. Není ji snad důležité příliž představovat je všeobecně známá. Sám si vždy jeden, dva kusy odvezu z pražské burzy kde je nakupuji za cenu cca 180 Kč.

Výlisky s díly.

Podvozková část výlisku a druhý díl bočnic.

Stavbu jsem zahájil vyříznutím rámu z výlisku.

Z rámu jsem těsně u úchytu podvozku odřezal část s nárazníky. Část s nárazníky jsem odřezal a rozdělil tak jak je to níže na fotce vlevo.

Nárazníkové části jsem přilepil k rámu a pomohl si tím, že jsem na celek nalepil díl s dřevěnými fošnami. Tím se tato část zpevnila a já jsem tam z radostí mohl dát kinematiku PEHO 101.

A takto na obou stranách.

Klasický pohled na model. Po kinematikách ani zdání.

Podle předlohy jsem nalepil vzduchojemy.

Šáhl jsem do své kouzelné krabičky, vytáhl háčky a schránku na dokumenty od HekTTora.

Nalepeny ovládací páky.

Rám je lehce pokroucen, což zde vůbec není na škodu, protože snad každý vůz je aspoň trošku obouchaný.

Nalepeno zábradlí.

Zábradlí na obou stranách.

Pro pokochání sestaveno dohromady.

Odmastit a hop do lakovny pro pana Surfacera.

Na oko sestavené. Jistě jste si všimli, že nejsou umístěny výsypky.

Ááá výběr z první fotky se nám zúžil jen na 3 možnosti. Nalakováno žlutí chromovou a natupo sesazené do sebe.

Ty barvy si dělají co chtějí.

Takříkajíc pohled „pod sukně“.

Sesazeno na pevno a doplněny detaily.

Z nožičky od LEDky jsem odstřihl potřebnou délku „profilu“ nalepil a na ně přilepil ovládání klapek.

Ták asi nejvěrnější barvy jaké jsem z foťáku dostal. Všimněte si nalepených výsypek. Lakování probíhalo tak, že „korba“ + rám každý samostatně nastříkaný. Po uschnutí přilepené k sobě a dosazany detaily. Tento postup nám zaručí to, že všechny části budou nalakované a nebudou zde žádné kousky základové barvy.

Za žebříkem ovládání klapek, které kupodivu drží.

Druhá strana.

A na konec dnešní aktualizace pohled do korby.

Natřeny detaily což na skutečném vozu nejsou, ale patina to skryje. Spojení je skoro „nárazník na nárazník“.

„Esíčko“ R310.

Zvrchu to vypadá takto. Bmto asi nebude nejlepší kamarád na ověřování funkčnosti spřáhel...

Oblouk R310.

Vypadá to fešně.

Detaily dělají své. Model už je po nástřiku lesklého laku. Doufám, že se o něm zmíním v miniseriálku.

Zde platí, že makro odhalí vše dokonce i to, co není vidět.

A zítra snad budou i obtisky. Přeci jen v tomto nádherném počasí se pohybují spíše venku než doma.

Obtisk od p. Jirana. Vrstva laku je tak slabá, že by se hodilo ji přelakovat což jsem zjistil pozdě, při likvidaci jednoho z potisků.

Aplikace potisků bez těchto věcí opravdu v mém podaní nejde. Na obrázku chybí voda, podložka a uchošťour jinak je zde všechno.

A šlo se na věc.

Tak zase někdy až dovezu náhradní balíček potisků, které jsem zníčil... :)

Balíček potisků dovezu až o víkendu z pražské burzy a tak jsem zatím začal s patinou.

Na druhé straně bohužel obtisky některé chybí.

Áá slíbená patina vozu. Snažil jsem se pracovat pigmenty to se moc nevedlo tak jsem vzal pistoli a troškou rzí jsem přestříkl vršek podle reálného vozu a pak akrylovou barvou beton jsem stříhl zbytek vozu jako náznak zaprášení myslím, že se to celkem vyvedlo.

Hlavně nikam nespěchat a pracovat pomalu – výsledek se dostaví sám.

Vršek vozu zde lze patina vidět nejlépe.

Zatím špekuluji nad nákladem... jestli ano či ne? Odpověď se dozvíte příště.

Příště já právě dnes. Dodělány obtisky a jiné drobnosti včetně patiny na čelech. Ve skutečnosti není tak znatelná a matný lak jí ještě utlumí.

Jiný pohled.

Pohled na kinematiku ve voze.

Tak jsem nakonec náklad udělal. V pozadí nově budovaný Hurvínek M131.1.

Obtisky jsou parádní za cenu 39 Kč jasná volba.

A toto měla být předloha vozu. Vůz mi přišlo škoda „níčit“ záplatami a tak jsem ho nechal tak jak je.

Matný lak.

A už je hotovo. Další Faccs bude zřejmě ve verzi „Chládek a Tiňtěra“.

Autor: Zejmi